Hoog contrast Dyslexie lettertype A A A
Zoeken

Bestuur en toezicht 2024

Bestuur en toezicht

 

Rechtspersoon

Stichting Sociale Wijkteams Arnhem is opgericht op 9 november 2016 en heeft haar zetel te Arnhem. De Stichting heeft tot doel het vergroten en bevorderen van de (zelf)redzaamheid van inwoners van de gemeente Arnhem en van de wijze waarop zij, op basis van wat zij kunnen, meedoen aan de samenleving. Dit doen we onder meer door het bieden van kortdurende coaching, ondersteuning en waar nodig het verschaffen van toegang tot maatwerk – en specialistische voorzieningen aan inwoners.

 

Bestuur

In 2023 is er een zorgvuldige analyse gemaakt, deze hebben we deze in 2024 verder uitgewerkt tot een strategische koers 2025-2027. In dit proces is de input van teamleiders, medewerkers en reflectie vanuit de RvT meegenomen, waardoor het een gedragen koers is geworden. Het is daarmee ons antwoord op externe ontwikkelingen (schaarste in geld en personeel) en de beweging naar preventie in plaats van curatief handelen. En geeft ons richting en nieuwe handvatten voor ons werk de komende jaren.
In 2025 volgt de verdere uitwerking van een aantal met de strategie samenhangende programma’s.


Raad van toezicht

Samenstelling in 2024
De samenstelling van de raad van toezicht is in 2024 ongewijzigd.

– Christian van den Berg, voorzitter en lid van de werkgeverscommissie
– Rogier den Uyl, lid van de kwaliteitscommissie
– Jeannette Vader, lid van de kwaliteitscommissie
– Nanette Koning, lid van de financiële commissie
– Anja Stunnenberg, lid van de werkgeverscommissie en financiële commissie

Het huidige rooster voor aan- en aftreden is als volgt:

Naam Aan- en aftreden Termijn
Christian van den Berg (VZ) 1 oktober 2020
1 oktober 2026
Tweede termijn
Rogier den Uyl 1 januari 2021
1 januari 2027
Tweede termijn
Jenanette Vader 6 juli 2023
6 juli 2026
Eerste Termijn
Nanette Koning 6 juli 2023
6 juli 2026
Eerste Termijn
Anja Stunnenberg 6 juli 2023
6 juli 2026
Eerste Termijn


Activiteiten in 2024

De raad van toezicht heeft zes maal vergaderd. Daarnaast zijn de financiële-, werkgevers-, en kwaliteitscommissies bijeen gekomen. Ook zijn er werkbezoeken geweest en is er een
evaluatiebijeenkomst gehouden met bestuurder en managementteam.

Onderwerpen die in 2024 aan de orde zijn geweest zijn onder meer:

  • De raad van toezicht heeft na aanvankelijke aanhouding van de begroting in december 2023 haar goedkeuring aan de begroting 2024 gegeven in februari 2024
  • De klasseindeling WNT voor 2024 is vastgesteld tijdens de vergadering van maart 2024
  • Jaarverslag en jaarrekening. De raad van toezicht heeft, op basis van positief advies van de accountant, goedkeuring gegeven aan het jaarverslag en de jaarrekening.
  • Verbinding met het organisatie. In 2024 vonden drie reguliere vergaderingen plaats op locatie van een wijkteam. Hierdoor ontstond een waardevolle uitwisseling met coaches en teamleider. Twee van de drie nieuwe leden zijn gestart met een cursus voor toezichthouders. Een nieuw lid heeft meegelopen met een coach van een wijkteam.
  • Afgelopen oktober is de raad van toezicht in gesprek gegaan over de in- en externe ontwikkelingen met de leden van de ondernemingsraad.
  • Thema’s: De langere termijnontwikkelingen; de ambities van de gemeente en wijknetwerken.
  • De strategische koers is vastgesteld, na regelmatig besproken te zijn, tijdens de vergadering van december 2024.
  •  De begroting 2025 is tijdens de vergadering van december 2024 goedgekeurd.
  • In de zelfevaluatie is teruggeblikt op de vraagstukken van vorig jaar en vanuit deze input is het gesprek gevoerd over de aandachtspunten voor volgend jaar. Hierbij aandacht
    voor het gebruikmaken van elkaars kwaliteiten.
  • De kwaliteitscommissie is twee keer bijeen geweest. Daarbij werd gesproken over de medewerkerstevredenheid, de aanpak op verzuim, de ontwikkelingen rondom
    wijknetwerken, onze maatschappelijke impact en bijdrage binnen projecten en pilots en de voortgang op proces- en informatiemanagement.
  • De financiële commissie is vier keer bijeen geweest. Naast aandacht voor de jaarrekening en begroting zijn de kwartaalrapportages doorgenomen.
  • De remuneratiecommissie is tweemaal bijeen geweest voor een gesprek met de directeur-bestuurder.

Lees ook een van de andere hoofdstukken